tirsdag 4. mai 2010

Èn kveld, to konserter: Joshua Radin / Angus & Julia Stone


Hør musikken på Spotify her.

Joshua Radin, Tilt, 3. mai 2010:

- I wrote this song a while ago when I was a little more depressed, forteller Joshua fra scenen på Tilt. Og fortsetter med å fortelle at begge platene hans handler om hvert sitt oppbrudd.

Prettyboyen fra Ohio i rødrutete skjorte og sixspence spilte en kort showcase i går. Hvis man legger godviljen til kan han sammenliknes med en lavmælt Ben Harper. Rent og pent.

- Jeg hørte mye på Buddy Holly og var veldig fascinert av hans 50-talls popmelodier, forteller Joshua om hans siste album Simple Times.

Pluss til Radin for en cameo i en av mine yndlingsfilmer Garden State. Han er kompis med Zach Braff. De har sikkert kule kvelder med god musikk og masse whisky.

Etter en håndfull låter og mye sjarmerende smalltalk om eks'en Sky, hopper Joshua av scenen og går målbevisst inn til shuffleboardet. På tide å gå rundt hjørnet og inn på John Dee.


Hør musikken på Spotify her.

Angus & Julia Stone, John Dee, 3 mai. 2010

Mens Joshua Radin spiller shuffleboard på Tilt går søskenparet fra Australia på scenen på et utsolgt John Dee. Firkantede briller og hatter er overrepresentert i publikum.

Julia tar opp tråden fra Radin og forteller om en eks hun prøvde å vinne tilbake: - Jeg skrev en låt om han og sendte den til India hvor han var på den tiden. Det tok to uker før jeg fikk svar: Han sendte med en låt om meg. Det var en hiphoplåt. - He made me some beats, forteller Julia og ler før hun spiller låten "For You".

Konserten er koselig og gir meg lyst til å begynne å strikke. Litt hippieish, litt skranglete og de gjør en søt cover av "You're The One That I Want". Brutterns hår er like bustete som Julias stemme er full av luft og slentrende diksjon.

En cute kveld!

2 kommentarer:

  1. Bra blogg! Mye spennende musikk og godt skrevet :) Sjekk ut min også! http://mfjmusikk.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Tusen takk - den skal jeg sjekke ut! :-)

    SvarSlett