mandag 17. mai 2010

Dagens låt: Bruce Springsteen "For You" (1973)

Hør låten på Spotify her.

I dag har jeg feiret 17. mai med Bruce. Og vært på en hyggelig vandring i Oxford sammen med Hathaway fra Lewis.

Christ Church College i Oxford er som tatt ut av en scene i Morse. Og er det. Først så jeg spisesalen og trappen hvor Harry Potter har hengt ut. Så beveget jeg meg inn i katedralen. Der satt jeg og så på glassmalerier og arkitektur fra 300, 400, helt opp til 1000 år siden.

Sakte kom det en låt inn i hodet mitt. Først lavmælt. Så høyere og høyere. Og nei, det var dessverre ikke "For You". Det var "Everyone Needs A Friend" med Dance With A Stranger. Djeeeesus christ. Jeg gikk fra katedralen og ut på den monumentale plassen (se foto). Tok opp ipoden og vasket ørene mine med Bruce Springsteen. "For You" tok kjapt knekken på Elg og co.

Hathaway og jeg avrundet dagen med å ta en Stonehenge Ale på pub'en The Eagle & The Child. Alen var knall grønn. Puben var der CS Lewis og Tolkien satt og holdt hoff i åresvis. Hathway var dessverre imaginær i dag. Dance With A Stranger ikke. Sukk.

2 kommentarer:

  1. Dance With A Stranger. Ha ha, som å banne i...katedralen!?

    SvarSlett
  2. Eller det motsatte av Guds stemme? :-)

    SvarSlett