mandag 26. april 2010

Dagens album: Savage Rose "Whild Child" (1973)


Hør albumet på Spotify her.

Det er noen år siden jeg sist så Savage Rose live. Men det kan absolutt være verdt å sjekke dem ut når de spiller på Rockefeller førstkommende lørdag 1. mai 2010.

De danske psykedelikene med Anisette på vokal i spissen har musisert for en hel hippiegenerasjon, og ga da også ut første album i 1968. Wild Child var mitt favorittalbum med dem da jeg var bitteliten - kanskje fordi jeg syns hesten på coveret var så fin... Og at låten "Tarantula" var morsom å danse til.

Grunnlegger og Anisettes ektemann Thomas Koppel døde i 2006, men bandet valgte å fortsette.

Lørdagens konsert kan nok, av så mange grunner, ikke toppe da jeg så dem på Roskilde i 19911. Men har du lyst på litt erkedansk "Tilsammans" stemning, bør du sjekke dem ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar