søndag 6. juni 2010

Dagens album: "Next Stop... Soweto Vol 2: Soultown" (2010)

Hør albumet på Spotify her.

Jeg ler høyt. Setter på neste spor og ler enda høyere. Betjeningen bak kassen i Rough Trade butikken i Brick Lane ser litt bekymret bort på meg. Hopper videre til neste låt og ler igjen. Jada, så bra er denne platen. Jeg kjøper den selvfølgelig og er storfornøyd med å ha funnet årets sommer/feste/danseplate.

Og nå er albumet på Spotify, hurra!

"Next Stop... Soweto. Vol. 2: Soultown. R&B, Funk & Psych Sounds from the Townships 1969 - 1976" er like bra som tittelen er lang. Det finnes etterhvert en stor mengde samleplater fra det afrikanske kontinent fra 60- og 70-tallet, men denne er min favoritt. Alt er bra. Det er bare å sette på platen, høre gjennom de 22 låtene og så begynne forfra.

Danser du ikke til dette er du døvlam (eller eventuelt min aldridansende kollega Nils Hermann).

Vol 1 var dagens album i mai. Les her.
Next Stop... Soweto. Vol. 3 slippes i juni. Gleder meg!

2 kommentarer: